21 Ocak 2013 Pazartesi

Arka Bahçede Bilim

Biraz dalgın bir çocuk Ahmet Kerem. Dikkati dağınık da denilebilir. Bunun tek faydası, dalgınlığından istifade ona yemek yedirebilmem oluyor. Yemekten önce yarı uydurma hikayelerim başlıyor. Yani aslında gerçek olan şeyleri hikayeymiş gibi anlatıyorum. Mesela geçen gün baktım yemeğe burun kıvırıyor, yıllar önce duyduğum dondurma tarifi hikayesini anlattım:
"Biliyor musun, dondurma yapmayı öğrendim."
Hooop! Bir kaşık bamya çorbası mideye indi bile.
"Yaz gelsin ikimiz dondurma yapacağız."
Hiç konuşmasına fırsat vermeden, şaşkınlığından istifade 2 kaşık daha veriyorum. Yüzü buruşursa falan daha etkileyici şeyler söylemek gerek:)
"Hem de şekiller alacağız, şekilli dondurma yapacağız. Yoğurt ve şeker koyup karıştırdık mı..."
Bu arada 2 kaşık daha yiyor.
"Artık buzluğa koymaya hazır."
Yavrum benim üstüne yorum bile yapar.
"Anne gıda boyası da koyalım tamam mı?"
Ben o ara bi afalladım. Nerden biliyor gıda boyasını. Aramızda hiç lafı edilmedi:
"Gıda boyasını nerden biliyorsun sen?"
"Arka Bahçede Bilim'den öğrendim."
Benim şaşkınlığımdan o ara 2-3 kaşık boşa gitti. Bu yönü bana benziyor olmalı. ;)

....

Banyodan sonra hemen ellerine bakar.
"Anne bak yine ellerim buruşmuş."

Bir gün ütü yapacağım.
"Anne ne ütüleyeceksin?"
"Eşarbımın önü kırışmış da onu ütüleyeceğim."
"Anne benim elim gibi buruşmuş mu yani kıhkıhkıh!"
Espri de yapar oldu :)

İncirli kek aktivitesi

1 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...